Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andersen
Evul User
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaliszofornia :p
|
Wysłany: Sob 18:07, 03 Mar 2007 Temat postu: Storytelling czy System ? |
|
|
Jak wolicie grać ? Czy tak zwanym ,,storytelling'u" czy zgodnie z każdą tabelką w podręczniku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Seif al din
Szatański Kapłan
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:31, 10 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Primo: Jeśli MG jest dobry i potrafi objektywnie ocenić sytuację to storytelling wygrywa
Secundo: Jeśli mówisz o tabelkach to sądzę, że masz na mysli MERP'a bądź Kryształy Czasu. To w brew pozorów ma swój urok.
Reasumując:
Storytelling jest fajny jeśli prowadzi sie sesje przy ognisku/przystanku i w innych dziwnych miejscach, natomiast grając sobie w domu to lepiej z mechaniką, bo jest ten taki element losowy, którego w storytellingu brakuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Moongroow
Administrator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 21:21, 12 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Storytelling < : P
Reszta <- Prawie jak sedes marki sedex
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bloody
Wysłaniec Szatana
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z nienacka!
|
Wysłany: Sob 12:55, 14 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Ja jednak promuje Storytelling i to wcale nie dlatego ze wiekszasc zycia gralem Free Fantasy na czacie. Jezeli MG potrafi myslec logicznie i ma dobre poczucie sytuacji to Storytelling wygrywa z Systemem na poczatku. Dla przykladu, na secji EoD z Wilczkiem gdzie prowadzila jego dziewczyna napisalem ze blokuje cios Wilczka ktory byl o 2 poziomy wyzsy solidna tarcza gora i ciskam wlocznia w udo a on wyprowadzal w tym samym momencie cios na moja glowe (ktora byla zaslonieta tarcza). Dostalem na to odpowiedz 'Bloody pada bez glowy, ale Wilczek ma wlocznie w udzie.' Dlatego wole Storytelling.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thorgee
Manowar Naczelny :)
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża/Olsztyn
|
Wysłany: Wto 13:42, 17 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Założenie: MG prowadzi dla wspólnej radochy swojej i graczy, a nie po to, żeby graczom maksymalnie dokopać.
Badanie:
*Jako gracz: Storytelling prowadzi zdecydowanie, choć nieraz wolałbym, żeby MG zdał się na kostki i miał czyste sumienie niż mi potem pieprzył, że wie lepiej ode mnie, jak się walczy i że przegrałem. Swoja drogą trafiłem kiedyś na MG, który dopiero po sesji powiedział nam, że rzucał kośćmi.
*Jako MG: Storytelling prowadzi zdecydowanie, kostki są wtedy, gdy chce się umyć ręce i mieć spokój z graczami, sam jednak nie używałem nigdy, bo uważam, że wiem, co robię i w razie wątpliwości ze strony graczy, potrafię swoją decyzję logicznie wyjaśnić.
Obserwacje: Gracze byli zadowoleni z sesji.
Wniosek: Można spokojnie obejść się bez kostek, jeśli MG jest dobry i wie, co robi.
Ergo powstaje pytanie: Jaki to jest "dobry MG"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bloody
Wysłaniec Szatana
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z nienacka!
|
Wysłany: Wto 18:14, 17 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Zgadzam sie co do tresci z MG ktorzy graja by maksymalnie dokopac graczom, spotkalem sie juz z kilkoma takimi delikwentami na czacie, np. na wejscie do gry wita mnie Behemotem ktory swoim kwasem zzera mi prawa reke, przez kolejne 3 godziny chodze z kikutem zamiast reki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Minerados
Moderator
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 21:36, 17 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
To behemoty mają kwas Oo oO ?? Ja tam uważam, że kości pomagają w wielu rzeczach jednakże czasami jest to uciążliwe... np w Dedeku mamy rzut kością na atak, plus modyfikator z miszczoskiej broni, plus modyfikator z usprawnienia, plus modyfikator z okoliczności, minus modyfikator za potworka rozmiar mniejszy (co prawda to wliczyli w KP owego potworka ale napomknąć można)... potem obrażenia... k8 (przypuśćmy) plus modyfikator z siły, plus modyfikator z usprawnienia, plus k6 od ognia/błyskawic/lodu/kwaśnego mleka, plus razy półtora do siły za trzymanie giwy oburącz........ i liczta to wszystko XD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bloody
Wysłaniec Szatana
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z nienacka!
|
Wysłany: Wto 23:31, 17 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
i zanim znajdziemy kalkulator to trzeba isc do domu bo pozno.
P.S: Nie, Behemoty zazwyczaj nie pluja kwasem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|